Захистіть свій смартфон:

  • встановіть пароль на вхід / використовуйте біометричні дані для входу;
  • налаштуйте сповіщення на заблокованому екрані у такий спосіб, щоб ховати їхній конфіденційний вміст; 
  • змініть заводський PIN-код до SIM-картки на стійкий (8-значний); 
  • використовуйте лише ліцензійні програми, мобільні застосунки та систематично їх оновлюйте.

Захистіть свої акаунти двічі:

Створіть складний пароль до електронної пошти, соціальних мереж та інтернет-банкінгу.

Складний пароль може містити:

  • 8 і більше символів,
  • Великі та малі літери,
  • Цифри та спеціальні знаки/символи. 

Створюйте унікальний пароль для кожного інтернет-банкінгу, електронної пошти, соціальних мереж тощо.

Під час створення паролю не використовуйте:

  • особисту персональну інформацію (дата народження, адреса, номер телефону тощо);
  • загальновідомі комбінації паролів (наприклад, Qwerty12, Password123456, Admin1234 та подібні);
  • послідовне/зворотнє написання символів або цифр.

Встановіть багатофакторну автентифікацію, де це можливо.

Багатофакторна автентифікація – це коли для входу до акаунту, крім логіна та пароля, потрібно ввести код підтвердження, що приходить на смартфон, електронну скриньку або відповідний додаток. Налаштування багатофакторної автентифікації на прикладі Instagram за посиланням.

Шахраї можуть створювати дублікати загальнодоступних мереж Wi-Fi та перебуваючи в одній мережі з Вами перехоплювати дані банківських карток, паролі та повідомлення.

Надавайте перевагу інтернету від мобільного оператора перед загальнодоступною мережею Wi-Fi

  1. Забороніть виявлення свого смартфону іншими користувачами мережі.
  2. Вимкніть опцію автоматичного підключення до загальнодоступної мережі Wi-Fi. 
  3. Не здійснюйте банківські операції, коли підключені до загальнодоступної мережі Wi-Fi.
  4. Не використовуйте мережі Wi-Fi, що просять авторизуватися за номером телефону, електронною поштою або через соцмережі.

Спочатку думайте – потім клікайте!

Не переходьте за посиланнями від незнайомців!

Отримали посилання від друга – не поспішайте на нього клікати.

Шахраї могли отримати доступ до акаунта друга. Спершу зателефонуйте другу та запитайте, чи справді посилання від нього.

Навіщо шахраї розсилають шкідливі посилання?

Для зараження пристроїв вірусом або викрадення персональних даних, секретних карткових реквізитів. 

Куди можуть шахраї надіслати шкідливе посилання? 

Це може бути:

  • мессенджер
  • SMS
  • e-mail

Перевіряйте правильність назви сайтів, на які переходите та вводите свої персональні дані. Адреси справжнього та шахрайського сайту можуть бути схожі, за винятком одного чи кількох символів. Якщо все ж необхідно перейти на сайт компанії, адресу якого ви отримали в посиланні, то краще введіть у пошуковій системі назву необхідного сайту і лише тоді переходьте на вебресурс.